لنز مناسب عکاسی تبلیغاتی

SayadminSayadmin
606 بازدید
لنز مناسب عکاسی تبلیغاتی

لنز مناسب عکاسی تبلیغاتی ، لنز مناسب عکاسی صنعتی یا لنز مناسب عکاسی تجاری | مدت زیادی از پیدایش پدیده‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند تلفن همراه، اینترنت پر سرعت، شبکه‌های اجتماعی و ای-کامرس یا تجارت الکترونیکی نمی‌گذرد، اما زمانی که به میزان وابستگی خود به آن‌ها نگاه می‌کنیم، گویی از ابتدا حیات با ما بوده‌اند و اینک بدون آن‌ها نمی‌توانیم زندگی کنیم.

اگرچه عوامل مذکور ویژگی‌های مشترک و نقاط تلاقی فراوانی دارند، اما شاید بتوان رسانه‌های تصویری را مهمترین وجه اشتراکشان دانست. به بیانی دیگر تصاویر یا ویدئوهایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم بواسطه یک گوشی گرفته یا ساخته شده‌اند، از طریق اینترنت به دست ما رسیده یا برای دیگری ارسال می‌شوند، در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده و نهایتاً موجب معرفی یا به فروش رفتن سلسله کالا یا سرویس‌هایی که معرفی می‌کنند می‌گردند.

رسانه‌های بصری

به طور کلی رسانه‌های بصری شامل تصاویر چاپی و دیجیتال در قالب عکس، طراحی گرافیکی، فیلم، انیمیشن و غیره می‌شوند که به طور مرتب آن‌ها را بر روی انواع بنر و بیلبورد، پوستر و پاپ‌آپ، کاتالوگ و بروشور، موبایل و کامپیوتر، روزنامه‌ و تلویزیون و سایر اسکرین‌های دیجیتالی و چاپی می‌بینیم.

وجود عوامل مذکور که تولیدشان به نحوی مرهون دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای نیز می‌باشند سبب شده است تا ما بیش از هر زمان دیگری با قوه بینایی خود از اطرافمان ادراک داشته باشیم و بسیاری از اطلاعات مورد نیازمان را با دیدن کسب کنیم.

به همین منظور می‌بینیم که هر مجموعه‌ای هم که قصد پروموت محصول یا خدمات خود را دارد، با بصری کردن تبلیغاتش در پی تأثیرگذاری بیشتر می‌رود. با صرف نظر از مواردی که انیمیشنی بوده یا به طور کامل با نرم‌افزارهای گرافیکی طراحی شده‌اند، استفاده از یک دوربین عکاسی یا فیلمبرداری که در لیست قیمت دوربین پیرامونشان صحبت کردیم در این مسیر اجتناب‌ناپذیر است. حال هرچه حساسیت یا بودجه پروژه بیشتر باشد، این دوربین نیز باید حرفه‌ای و تخصصی‌تر انتخاب و استفاده شود.

به همین دلیل ما قصد داریم در این مطلب به بررسی لنز مناسب عکاسی تبلیغاتی بپردازیم. اما لازم است قبل از ذکر نام لنزهای مناسب این کار، اندکی در خصوص مسائل مرتبط با آن‌ها صحبت کنیم.

عکسی تبلیغاتی چیست؟

عکس تبلیغاتی نوعی تصویر است که به منظور معرفی یا بازاریابی یک

  • محصول (مثل یک ادکلن، تلفن همراه یا نوشیدنی)
  • خدمت (مانند پروسه تعمیر یک خودرو، عملیات دندانپزشکی یا امور نظافتی)
  • شخص ( به عنوان مثال کاندیدای شرکت در یک انتخابات، یک سخنران یا یک خواننده)
  • مکان (مثل ابنیه تاریخی یا سازه‌های شهری) یا
  • رویداد (نظیر مراسم گلابگیری یا یک راهپیمایی ملی)

گرفته می‌شود. عکاسی تبلیغاتی مفهومی است که تیم‌های فروش باید آن آشنا بوده و به طریقی منطقی از آن استفاده نمایند.

لنز مناسب عکاسی تبلیغاتی | نمونه یک عکس تبلیغاتی
لنز مناسب عکاسی تبلیغاتی | نمونه یک عکس تبلیغاتی
مطلب مرتبط | لنز مناسب عکاسی پرتره

در مواقع متعددی پیش می‌آید که وارد یک صفحه اینستاگرامی می‌شویم، از یک وبسایت دیدن می‌کنیم یا مجله‌ای را ورق می‌زنیم و در عین حال به معنای واقعی کلمه از دیدن آن‌ها لذت می‌بریم. اگرچه دلایل زیادی برای این جذابیت وجود دارد اما شک نکنید وجه مشترک همه آن‌ها داشتن عکس‌های صنعتی با کیفیت و حرفه‌ایست که توسط یک متخصص گرفته شده است.

در مبحث لنز مناسب عکاسی تبلیغاتی، در کنار لزوم داشتن سخت افزارهای پیشرفته، این هنر و استعداد عکاس است که سبب می‌شود تا مثلاً یک کالای واحد در دو تصویر بواسطه تفاوت نورپردازی، زاویه و فاصله دوربین، پس زمینه استفاده شده، ویرایش پس از عکسبرداری و … به دو طریق کاملاً متفاوت دیده می‌شوند.

نهایتاً باید گفت عکس صنعتی یا تبلیغاتی به عنوان هنر دست یک عکاس حرفه‌ای، عکسیست که برپایه اصول علمی و فنی گرفته شده و قادر است تا نظر مخاطب را معطوف نقطه خاصی که می‌خواهد نماید.

آیا عکس‌های تبلیغاتی، تجاری و صنعتی یکی هستند؟

از نظر عامه مردمی که یک آشنایی حداقلی با عکاسی دارند این ۳ مفهوم یکی هستند اما تفاوت‌هایی میانشان وجود دارد. در همین رابطه:

  • عکاسی تبلیغاتی یا Advertising Photography به عکسبرداری آن دست از تصاویری گفته می‌شود که هدف اصلی آن جلب توجه مشتریان بالقوه، ترغیب ایشان به خرید یا ایجاد نیازی ولو کاذب در مخاطب است. به همین منظور معمولاً تصاویر پر رنگ و لعابی هستند و با دیدنشان حس خوبی به ما دست می‌دهد. لازم به ذکر است در مواردی متعددی این تصاویر با طرح یا افکت‌هایی که با نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ طراحی می‌شوند ترکیب می‌گردند. این عکس‌ها علاوه بر تبلیغات به منظور آموزش یا گوشزد کردن یک مطلب به مخاطب آماده می‌شوند!
  • عکاسی تجاری یا Commercial Photography را می‌توان عکاسی تصاویری از محصول معرفی کرد که معمولاً پس زمینه آن سفید می‌باشد. در این نوع تصاویر جنبه هنری عکس خیلی مورد نظر عکاس و کارفرما نیست. در عوض بیشتر روی نمایش همه جانبه محصول (زوایای مختلف) و نمایش آن به همان شکلی که هست (نه بهتر و نه بدتر) مانور داده می‌شود.
  • عکس صنعتی یا Industrial Photography هم به تصاویری گفته می‌شود که یا در آن سوژه مورد نظر خروجی یک شرکت مهندسی بوده و یا عکس در یک محیط صنعتی مثل کارخانه، معدن، آزمایشگاه، استارت‌آپ‌های های-تک و … گرفته شده باشد. انداختن چنین تصاویری به دلیل قرار گرفتن در کنار ماشین آلات صنعتی، کوره‌های ذوب، محیط‌های آلوده کارگاهی و … دارای خطرات و چالش‌هایی بیشتر از ۲ مورد قبلیست. از طرفی دیگر در این نوع عکاسی باید دور از آتلیه کار کنیم.
تصویری از یک لنز مناسب عکاسی صنعتی
تصویری از یک لنز مناسب عکاسی صنعتی

با وجود این توضیحات باز هم تکرار می‌کنم که تقریباً همه این مفاهیم بجای یکدیگر بکار می‌روند.

عوامل موثر در کیفیت یک عکس تجاری

  • انتخاب درست پس زمینه
  • استفاده از یک سه‌پایه مناسب
  • رعایت اصول نورپردازی مصنوعی
  • پیدا کردن زوایا و فواصل مناسب
  • برگزیدن یک دوربین حرفه‌ای
  • انتخاب لنز مناسب عکاسی تبلیغاتی

با توجه به موضوع این یادداشت، در ادامه به مورد آخر بیشتر خواهیم پرداخت!

لنز مناسب عکاسی تجاری | یک ویژگی مهم
لنز مناسب عکاسی تجاری | یک ویژگی مهم

لنز مناسب عکاسی تبلیغاتی از نظر ویژگی‌ها

با بازگشت به موضوع اصلی بحثمان یعنی لنز مناسب عکاسی تبلیغاتی یا لنز مناسب عکاسی صنعتی ، اینک می‌خواهیم بررسی کنیم که چه لنزی برای انداختن یک عکس تجاری مناسب است. برای این کار لازم است تا به چند آیتم مهم توجه کنیم:

  • Cropped Sensor یا Full-Frameبودن لنز
  • فاصله کانونی آن
  • اندازه دیافراگم
  • نوع و کلاس لنز

لنز فول فریم بهتر است یا کراپ سنسور؟

سنسور یک دوربین معادل الکترونیکی فیلم است. این قطعه نور را می‌گیرد و آنچه را که از طریق منظره‌یاب می‌بینید به تصویر تبدیل می‌کند. نکته جالب در مورد سنسورها این است که روی لنز تأثیر می‌گذارند. یک سنسور فول فریم، نمایشی واقعی از فاصله کانونی لنز به ما می‌دهد. به بیانی دیگر به ما می‌گوید چه مقدار از تصویر نمایان در منظره‌یاب، در تصویر گرفته شده است. این در حالیست که یک کراپ سنسور عکسی کمتر از فاصله کانونی می‌گیرد.

ضریب برش نسبت اندازه سنسور دوربین به قاب فیلم ۳۵ میلی متری است. یک دوربین با ضریب برش ۲ برابر دوربینی است که یک قاب فیلم ۳۵ میلی‌متری دو برابر اندازه سنسور دوربین شما دارد. این امر می‌تواند بر تصاویر نهاییتان تأثیر بگذارد زیرا یک Cropped Sensor فاصله کانونی هر لنزی را که استفاده می کنید در ضریب برش آن ضرب می کند.

به عنوان مثال، ضریب برش ۱.۵ برابر با یک لنز ۵۰ میلی‌متری، تصویر یک لنز ۷۵ میلی‌متری را شبیه‌سازی می‌کند. این فاصله کانونی اضافه شده، زاویه باریکتری از محصول ایجاد کرده و قادر است از میدان دید دلخواه شما فراتر رود. در این مثال، اگر نیاز به عکاسی از محصولی با استفاده از لنز ۵۰ میلی‌متری دارید، باید یک لنز ۳۵ میلی‌متری را انتخاب کنید تا به اندازه فاصله کانونی ۵۰ میلی‌متری مورد نظر خود نزدیک‌تر شوید.

تأثیر فاصله کانونی روی لنز

فاصله کانونی لنز شما تعیین می‌کند که عکستان چه مقدار از یک صحنه را در بر بگیرد. عکاسان این مفهوم را «زاویه دید» می‌نامند. این عامل تصویری تولید می‌کند که بسته به فاصله کانونی بسیار بزرگ یا بسیار کوچک به نظر می‌رسد. فاصله کانونی بیشتر باعث ایجاد زاویه دید باریکتر و بزرگنمایی بیشتر می شود. برعکس، فاصله کانونی کوتاه تصویری وسیع با بزرگنمایی کمتر ایجاد می‌کند.

درک فاصله کانونی در عکاسی محصول مهم است زیرا هدف نمایش تصاویر واضح و بزرگ‌ شده به منظور ارائه جزئیات مهم می‌باشد. به همین دلیل است که نباید برای این کار از لنزهای واید استفاده کنید. در عوض از یک لنز حداقل ۵۰ میلی‌متری استفاده نمایید. هر لنزی با فاصله کانونی کوچکتر از ۵۰ میلی‌متر می‌تواند اعوجاج زاویه باز ایجاد کند. برای عکاسی محصول، پیشنهاد ما یک لنز تله فوتو ۸۵ میلی‌متری یا بالاتر با سرعت زیاد می‌باشد.

دیافراگم

سرعت لنز یا دیافراگم به حد بیشینه گشایش لنز اشاره دارد. دیافراگم روی لنز به صورت f یا f-stop نشان داده می‌شود. این عدد هرچه کمتر باشد نوردهی بیشتر است؛ مثلاً یک لنز با f/2 نور بیشتری نسبت به لنزی با f/8 می دهد. برخی از عکاسان برای جلوگیری از محو شدن جزئیات مهم، مقدار دیافراگم کم را در عکاسی محصول توصیه می‌کنند.

اما اگر برای یک وبسایت فروشگاهی عکاسی می‌کنید، از f/7 تا  f/11استفاده کنید تا جزئیات عکس خود را متمرکز نگه دارید. اما مقدار دیافراگم کامل شما تا حد زیادی به محصولی که از آن عکس می‌گیرید بستگی دارد.

انواع و کلاس های لنز

مطلب پایانی این بخش در خصوص لنزهای پرایم و زوم می‌باشد. لنزهای پرایم فاصله کانونی ثابتی دارند و تصاویر واضح با کنتراست عالی تولید می‌کنند. از طرفی هم لنزهای زوم دارای فاصله کانونی متغیری هستند که این ویژگی آنها را همه کاره می‌کند.

در حالی که یک لنز زوم با کیفیت می‌تواند تصاویری استثنائی ایجاد کند، تنوع فواصل کانونیش می‌تواند اعوجاج ایجاد کند. به همین دلیل است که بنده لنزهای ثابت را برای اکثر عکس‌های تبلیغاتی یا محصول ترجیح می‌دهم. یک لنز ثابت در اکثر موارد به طور طبیعی تصاویر واضحتری تولید می‌کند.

در بین این دو نوع لنز سه کلاس اصلی وجود دارد:

  • واید که دارای فاصله کانونی تا ۳۰ میلیمتر بوده،
  • استاندارد که دارای فاصله کانونی تا ۵۰ میلیمتر هستند و
  • تله فوتو که دارای فاصله کانونی بیش از ۱۰۰ میلیمتر می‌باشند.

همچنین این لنزها تقسیم‌بندی‌هایی مانند زوم فوق عریض و سوپر تله فوتو یا موارد تخصصی مانند لنزهای ماکرو و شیب‌دار دارند که در مطلب راهنمای خرید لنز دوربین به آن‌ها پرداخته‌ایم.

نهایتاً به یاد داشته باشید که برندهای دوربین مانند کانن، نیکون و سونی لنزهای اختصاصی خود را می سازند. این در حالیست که تولیدکنندگان مستقل مانند سیگما، لنزهای خوب دیگری دارند که اگر بودجه کافی ندارید، ارزش بررسی دارند.

یک فاکتور مهم در انتخاب لنز مناسب عکاسی تبلیغاتی
یک فاکتور مهم در انتخاب لنز مناسب عکاسی تبلیغاتی

 

لنز مناسب عکاسی تبلیغاتی ، بررسی نمونه‌های موجود در بازار

پس از بررسی ویژگی‌های کلی یک لنز مناسب عکاسی تبلیغاتی یا لنز مناسب عکاسی تجاری، اینک نوبت به بررسی چند نمونه عینی می‌رسد. از بین تمام لنزهایی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، لنز Canon EF 85mm f/1.8 بهترین انتخاب است. این لنز مناسب عکاسی صنعتی یک محصول مقرون بصرفه و سریع است که تصاویر واضحی به ما می‌دهد. اما اگر دوربین نیکون یا سونی دارید، لنز آرت زوم سیگما  ۲۴-۱۰۵mm f/4را پیشنهاد می‌کنیم. این محصول هم یک لنز باارزش دیگر است که دارای دیافراگم ثابت ۴ و لرزشگیر تصویر می‌باشد.

 

لنز کانن ۸۵mm f/1.8

لنز مناسب عکاسی تبلیغاتی | بهترین All-Rounder کانن
لنز مناسب عکاسی تبلیغاتی | بهترین All-Rounder کانن
نام تجاری Canon
پایه لنز EF-Mount
محدوده کانونی ۸۵ میلیمتر
حداکثر دیافراگم f/1.8
نوع لنز پرایم، تله فوتو متوسط
ویژگی مهم فاصله کانونی خوب از سوژه و عمق میدانی باریک به شما می‌دهد.

لنز  Canon EF 85mm f/1.8یک لنز پرایم فوق‌العاده برای عکاسی محصول است. فوکوس دستی آن همیشه در دسترس است، به این معنی که می‌توانید قبل از عکاسی آن را با دقت تنظیم کنید. فاصله کانونی هنگامی که کاملاً متوقف می‌شود، عمق میدان باریکی را ایجاد می‌نماید. علاوه بر اینها این لنز بوکه‌ای زیبا و خامه‌ای تولید کرده که دلیل دیگری برای دوست داشتن آن جهت عکاسی محصول است.

 

لنز کانن EF ۵۰mm f/1.4

لنز مناسب عکاسی صنعتی | بهترین 50 میلیمتری کانن
لنز مناسب عکاسی صنعتی | بهترین ۵۰ میلیمتری کانن
نام تجاری Canon
پایه لنز EF-Mount
محدوده کانونی ۵۰ میلیمتر
حداکثر دیافراگم f/1.4
نوع لنز پرایم
ویژگی مهم

 

حداکثر دیافراگم امکان عکاسی اتمسفری و در نور کم را حتی در حالت دستی فراهم می‌کند.

اگر نیاز به عکاسی در مکانی کم نور دارید، این لنز مناسب عکاسی صنعتی یک گزینه عالیست. گاهی اوقات عکاسی محصول شما را از آتلیه‌تان دور می‌کند و باید از نور موجود در فضایی غریبه استفاده کنید. Canon EF 50mm f/1.4 علاوه بر حل این مشکل به شما این امکان را می‌دهد که به صورت دستی هم کار را پیش برده و بواسطه یک فاصله کانونی درست، سوژه خود را بسیار طبیعی نشان دهید.

لنز کانن EF ۲۴-۷۰mm f/2.8L II

لنز مناسب عکاسی تبلیغاتی | بهترین Wide-Angle Zoom
لنز مناسب عکاسی تبلیغاتی | بهترین Wide-Angle Zoom
نام تجاری Canon
پایه لنز EF-Mount
محدوده کانونی ۲۴-۷۰ میلیمتر
حداکثر دیافراگم f/ 2.8
نوع لنز زوم با زاویه باز
ویژگی مهم

 

حداقل فاصله فوکوس ۸ اینچ (۲۰ سانتیمتر) که برای عکسبرداری از محصولات عالی است.

حرفه‌ای‌ها Canon EF 24-70mm f/2.8L II  را به دلیل وضوح و قابلیت‌هایی که در نور کم دارد دوست دارند. این لنز مناسب عکاسی صنعتی به خوبی در مقام یک لنز استاندارد روزمره کار کرده و با دیافراگم گسترده و عمق میدان کمی که دارد، امکانات بسیار خوبی به عکاسان صنعتی داده است. با نگاهی اجمالی به وضوح آن در همه دیافراگم‌ها و فواصل کانونی می‌توان فهمید که چرا این محصول تا این حد محبوب است!

لنز سیگما آرت ۲۴-۱۰۵mm f/4

لنز مناسب عکاسی تجاری | با ارزشترین لنز زوم
لنز مناسب عکاسی تجاری | با ارزشترین لنز زوم
نام تجاری Sigma
پایه لنز A-Mount
محدوده کانونی ۲۴-۱۰۵ میلیمتر
حداکثر دیافراگم f/4.0
نوع لنز زوم تله‌فوتو با زاویه باز تا متوسط
ویژگی مهم

 

یک لنز بسیار مفید و همه کاره با فواصل کانونی مختلف که برای عکاسی محصول مناسب است.

لنز سیگما۲۴-۱۰۵mm f/4 Art در مقام یک لنز مناسب عکاسی تجاری به خوبی نشان می‌دهد که چرا سیگما طرفدارانی پر و پا قرص دارد که از عملکرد عالی آن با قیمتی مناسب (که سازندگان دیگر نمی‌توانند با آن‌ها رقابت کنند) حمایت می‌کنند. فاصله کانونی ۲۴-۱۰۵ میلیمتری برای عکاسی محصول بسیار ایده‌آل است. این نوع لنز به شما این امکان را می‌دهد که در صورت نیاز به سوژه نزدیک شده یا در صورت صلاحدید فاصله خود را با آن حفظ کنید.

از طرفی دیگر تثبیت‌کننده تصویر سیگما (IS) به وضوح عکس‌ها و شارپ بودنشان در نور کم کمک می‌کند. این لنز همراه با نسخه A-mount سونی، به دوربین‌های Canon EF-mount، Nikon F-mount و Sigma SA-mount نیز می‌خورد.

لنز نیکون AF-S 50mm f/1.8

لنز مناسب عکاسی صنعتی | بهترین لنز استاندارد نیکون
لنز مناسب عکاسی صنعتی | بهترین لنز استاندارد نیکون
نام تجاری Nikon
پایه لنز F-Mount
محدوده کانونی ۵۰ میلیمتر
حداکثر دیافراگم f/ 1.8
نوع لنز پرایم
ویژگی مهم یک لنز سریع با بوکه دلپذیر که محصولات شما را متمایز نشان می‌دهد.

لنز Nikon AF-S 50mm f/1.8 تصاویر فوق‌العاده‌ای را با قیمتی مناسب به شما می‌دهد. فوکوس دستی همیشه در دسترس به این معنی است که می‌توانید در صورت نیاز فوکوس خودکار را تغییر دهید. اگر با عمق میدان کم کار می‌کنید این یک امتیاز قطعی برای عکاسی محصول است. دیافراگم حداکثری که امکان عکاسی در نور کم به صورت دستی را برای ظاهری طبیعی فراهم می‌کند.

لنز کانن EF 100mm f/2.8L

بهترین لنز 100 میلیمتری کانن
بهترین لنز ۱۰۰ میلیمتری کانن
نام تجاری Canon
پایه لنز EF-Mount
محدوده کانونی ۱۰۰ میلی‌متر
حداکثر دیافراگم f/ 2.8
نوع لنز پرایم، تله فوتو
ویژگی مهم بوکه زیبا و صاف و حداکثر دیافراگم گسترده که به دیده شدن محصولات شما کمک می‌کند.

لنز Canon EF 100mm f/2.8 یک لنز ماکرو واقعی ۱:۱ است که تصاویر واضحی از محصولات به شما ارائه می‌دهند. این محصول دارای امتیاز تثبیت‌کننده تصویر عالی (IS) است. بنابراین با کمک آن عکاسی با نور در دسترس در شرایطی حتی کمتر از ایده آل نیز امکان پذیر است. بعلاوه فوکوس دستی همیشه زیر انگشتان شماست، بنابراین می‌توانید نقطه فوکوس خود را تا زمانی که کامل شود تنظیم کنید.

لنز نیکون AF-S 105mm f/2.8G

بهترین ماکروی نیکون
بهترین ماکروی نیکون
نام تجاری Nikon
پایه لنز F-Mount
محدوده کانونی ۱۰۵ میلی‌متر
حداکثر دیافراگم f/ 2.8
نوع لنز پرایم، تله فوتو
ویژگی مهم کیفیت بالای ساخت با دیافراگم زیاد که تصاویر فوق‌العاده ای ارائه می‌دهد.

 Nikon AF-S 105mm f/2.8Gیک لنز سالید با عملکرد ماکرو واقعی ۱:۱ است. اگر از نزدیک با سوژه خود کار می کنید، سوئیچ محدود‌کننده فوکوس ویژگی جذابی برایتان خواهد بود. تصاویر در هر دیافراگم این لنز واضح هستند.

لنز سونی FE 90mm f/2.8-22 G

بهترین ماکروی سونی
بهترین ماکروی سونی
نام تجاری Sony
پایه لنز E-Mount
محدوده کانونی ۹۰ میلی‌متر
حداکثر دیافراگم f/ 2.8
نوع لنز پرایم، تله فوتو
ویژگی عکاسی محصول انتخاب حالت فوکوس فشاری منحصر بفرد و قفل فوکوس به ویژه برای کارهای ماکرو بسیار خوب هستند.

لنز Sony FE 90mm f/2.8-22 G به عنوان یک لنز مناسب عکاسی تجاری دارای اندازه‌گیری دقیق و نسبت بزرگنمایی می‌باشد. این برای یک لنز ماکرو خوب کاملاً منطقیست! جابجایی بین فوکوس خودکار و دستی با فشار دادن یا کشیدن حلقه فوکوس، انجام این کار را بسیار آسان کرده است. در این محصول یک قفل فوکوس دکمه ای نیز به طور طبیعی زیر انگشت شست چپ قرار می گیرد.

AF در لنز سونی FE 90mm f/2.8-22 G دارای سه محدوده مشخص شده است:

  • کامل
  • بی نهایت تا ۰.۵ متر و
  • ۵ تا ۰.۲۸ متر.

لنز کانن TS-E 90mm f/2.8L

بهترین Telephoto Tilt-Shift
بهترین Telephoto Tilt-Shift
نام تجاری Canon
پایه لنز EF-Mount
محدوده کانونی ۹۰ میلی‌متر
حداکثر دیافراگم f/ 2.8
نوع لنز تله‌فوتوی شیب‌شیفت، پرایم
ویژگی مهم فاصله کانونی ۹۰ میلی‌متری ترکیبی Tilt-Shift به شما انعطاف‌پذیری زیادی می‌دهد.

در خصوص این لنز مناسب عکاسی صنعتی باید گفت TS-E 90mm f/2.8L Tilt-Shift یک تله فوتوی متوسط است که برای فاصله کم از سوژه ایده آل می‌باشد. اگرچه روی لنز نوشته شده است “macro”، اما فقط بزرگنمایی ۱:۲ ارائه می‌دهد. با این حال بار هم نسبت بازتولید این محصول چشمگیر است که برای ثبت جزئیات از نزدیک کاربرد فراوانی دارد.

این بود مهمترین ویژگی‌های و شاخص‌ترین نمونه‌ها از یک لنز مناسب عکاسی تبلیغاتی !

دسته بندی لنز دوربین
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت