لیست قیمت دوربین

SayadminSayadmin
400 بازدید
لیست قیمت دوربین

لیست قیمت دوربین عکاسی | با صرف نظر از سوژه‌های داغ عکاسی که معمولاً از چشمان تیزبین افراد خوش‌ ذوق پنهان نمی‌مانند، عکاسی حرفه‌ای را می‌توان هنری استوار بر دو پیشنیاز اصلی دانست:

  • مهارت، تجربه و اطلاعات عامل انسانی (عکاس)
  • وجود تجهیزات تخصصی

اگر یک عکاس را به یک راننده حرفه‌ای مسابقات تشبیه کنیم، دوربین و لنزهای وی، تجهیزات نورپردازی، انواع هود، فیلتر، پایه، نرم‌افزارهای ویرایشی و سایر ادواتی که استفاده می‌کند را می‌توان بسان خودروی مسابقه دانست. همانطور که حرفه‌ای‌ترین رانندگان دنیا با یک خودروی معمولی نمی‌توانند همه مهارت خود را نشان داده و تا حد مشخصی می‌توانند سریع حرکت کنند، عکاسان حرفه‌ای نیز با یک دوربین معمولی یا موبایل خود تا حدودی می‌توانند توانایی‌هایشان را نشان دهند.

این در حالیست که چنانچه ماشین مسابقه‌ای که بدان اشاره شد هم زیر پای فردی با مهارت‌های معمولی باشد همه سرعت، قدرت یا امکانات خود را نشان نداده، امری که در خصوص تجهیزات حرفه‌ای عکاسی در دستان افرادی با سطح مهارتی معمولی نیز صادق است.

چنانچه از علاقمندانی به عکاسی هستید که در ابتدای این راه قرار دارید با خواندن این جملات دلسرد نشوید. بالعکس، این مطالب از این روی بیان شد که به شما بگوییم برای پیشرفت در کار نیازمند تجهیزاتی تخصصی هستید که در صدر آن‌ها می‌توان به یک دوربین و لنز حرفه‌ای اشاره کرد. تبدیل شدن به یک عکاس ماهر نیز در گرو دریافت آموزش‌های صحیح، کامل و همچنین تمرین با این وسایل است. پس در گام اول لازم است تا ابتدا به بهترین دوربینی که تمایل یا توانایی تهیه آن را داریم مجهز شویم.

10 نکته ای که هنگام خرید دوربین باید در نظر داشته باشید

۱۰ نکته ای که هنگام خرید دوربین باید در نظر داشته باشید

ما در خلال مطلب لیست قیمت دوربین عکاسی سعی داریم تا علاوه بر ارائه بهای روز این محصولات، در خصوص عوامل تأثیرگذار روی هزینه خریدشان نیز مطالبی را تقدیم حضورتان کنیم. پس چنانچه به این کسب این اطلاعات علاقمندید، با ما تا انتها همراه باشید:

برای چه این دوربین را می‌خریم؟

پیش از هرچیز از خود سوال کنید که چرا این دوربین را می‌خواهیم بخریم! آیا فقط درپی انداختن عکس‌هایی بهتر و با کیفیت تر از آنچه که با موبایل می‌اندازیم هستیم یا قرار است به صورت حرفه‌ای یا یک سرگرمی جدی به عکاسی نگاه کنیم؟

از سوی دیگر چقدر بودجه برای این خرید در نظر گرفته‌ایم؟ بی تردید اگر در کسوت یک مبتدی و تنها برای سرگرمی قرار است یک دوربین بخریم، لازم نیست میلیون‌ها تومان برای خرید یک دوربین DSLR بپردازیم. این در  حالیست که ممکن است فردی در همان ابتدای مسیر آنچنان به هدف خود ایمان داشته و از ثابت قدمی خویش در این حرفه مطمئن باشد که در همان گام اول در پی خرید محصولی با بازدهی بالا برود.

لیست قیمت دوربین عکاسی | مهمترین نوع دوربین‌ها
لیست قیمت دوربین عکاسی | مهمترین نوع دوربین‌ها

نوع دوربین

دوربین‌های Point-and-Shoot

این دوربین‌ها برای عکاسی فوری و سبک و همچنین استفاده در سفر و تعطیلات عالی هستند. این محصولات زوم‌هایی اپتیکالی را ارائه می‌دهند که با دوربین‌های تلفن‌های همراه قابل مقایسه نبوده و در سطحی بالاتر از آن‌ها قرار می‌گیرند.

دوربین Bridge یا پل

این دوربین‌ها که P1000 نیکون یک نمونه شاخص از آنهاست، کمی بزرگ‌تر از «پوینت اند شوت» ها بوده و ویژگی‌های بیشتری را ارائه می‌دهند که زوم و قابلیت‌های تله فوتو بهتر از شاخص‌ترین آنهاست . دوربین‌های پل محصولاتی یک تکه هستند که تمیز نگه داشتن سنسورشان آسان بوده و نیازی به فضای اضافی برای لنز ندارند. با صرف نظر از دوربین‌های حرفه‌ای با لنزهای چند هزار دلاری، نیکون P1000 به عنوان مشتی از خروار این محصولات بالاترین کیفیت ممکن در میان دوربین‌های عکاسی هم رده و قیمت خود را ارائه می‌دهد.

دوربین‌های با لنز قابل تعویض – DSLR و بدون آینه

برخلاف دوربین‌های بریج، این دوربین‌ها به شما اجازه می‌دهند که از لنزهای مختلف استفاده کرده تا بدین ترتیب گزینه‌های خلاقانه‌تری در اختیار داشته باشید. در ادامه بیشتر به آن‌ها خواهیم پرداخت!

APS-C (و میکرو ۴/۳) در مقایسه با فول فریم و مدیوم فرمت‌ها

دوربین‌های موجود در بازار امروز با سنسورهایی با اندازه‌های مختلف (فیلم دیجیتال) عرضه می‌شوند. در همین رابطه زمانی که فردی از دوربین Full Frame  سخن می‌گوید به این معنی است که اندازه سنسور این محصول به اندازه یک نگاتیو فیلم ۳۵ میلی‌متری است. APS-C و micro 4/3 ها دارای سنسورهای کوچکتر از نگاتیو ۳۵ میلی متری بوده و فرمت متوسط‌ها بزرگتر از این عدد هستند. شما می‌توانید بهترین دوربین عکاسی نیمه حرفه ای را در این محصولات پیدا کنید!

این موضوع هنگام خرید لنز و دوربین از اهمیت زیادی برخوردار است. سنسورهای کوچک‌تر می‌توانند همان تعداد پیکسل که فول فریم دارد را داشته باشند، اما در اندازه‌هایی کوچکتر! از نظر فنی، این بدان معناست که یک سنسور کوچک‌تر نمی‌تواند تصویری را به خوبی یک فریم کامل ثبت کند، اما این تفاوت در واقع در نهایت (مسافت‌های دور) اهمیت دارد، مانند عکس‌برداری از کهکشان راه شیری!

لیست قیمت دوربین عکاسی | مقایسه دوربین‌های DSLR و بدون آینه
لیست قیمت دوربین عکاسی | مقایسه دوربین‌های DSLR و بدون آینه

 دوربین‌های DSLR در مقایسه با دوربین‌های بدون آینه

دوربین‌های DSLR به صورت سنتی آینه‌ای در داخل خود دارند که به شما امکان می‌دهند تا از طریق لنز سوژه را ببینید و بتوانید قاب مطلوبتان را روی آن ببندید. این در حالیست که دوربین‌های بدون آینه از سنسوری استفاده می‌کنند که تصویر مد نظر شما را به‌ عنوان فید ویدیویی به نمایاب الکترونیکی (EVF) انتقال می‌دهد.

مقایسه اندازه‌ها

دوربین های DSLR از نظر اندازه بسیار بزرگتر از «میرور لس»‌ها بوده و متعاقباً وزن بیشتری هم دارند. برای افرادی که دست‌های بزرگی دارند، دوربین‌های بزرگتر در دستانشان احساس بهتری به آنان می‌دهد. دوربین بدون آینه معمولاً کوچک و سبکتر بوده، به همین دلیل برای سفر بهتر و کاربردی‌تر است.

عمر باتری‌ها

دوربین‌های بدون آینه از باتری‌های کوچک‌تری استفاده می‌کنند (زیرا بدنه دوربین کوچک‌تر است). منظره یاب این محصولات الکترونیکی است، فلذا باتری‌های آن سریع‌تر تمام می‌شوند. به همین دلیل است که توصیه می شود هنگام عکاسی با دوربین بدون آینه، همیشه یک باتری یدکی همراه داشته باشید.

منظره یاب اپتیکال در مقایسه با منظره یاب الکترونیکی

منظره یاب اپتیکال در مصرف باتری صرفه جویی می‌کند. با این حال، منظره یاب الکترونیکی این مزیت را دارد که می توان آن را طوری تنظیم نمود که نوردهی تصویرتان را قبل از گرفتن عکس به شما نشان دهد.

سرعت و عملکرد

اندازه فایل یا مگاپیکسل (MP) همان عاملیست که اکثر مردم هنگام خرید یک دوربین به آن نگاه می کنند. شاید بتوان این عامل را نزد عوام مهمترین فاکتور برای مقایسه دوربین‌ها دانست. هرچه MP بالاتر باشد، عکس واضح تر به نظر می رسد که این امکان را به شما می‌دهد تا آن را بزرگتر چاپ کنید. این عامل با قیمت دوربین رابطه مستقیم دارد.

از طرفی دیگر  ISOهم یک فاکتور کلیدی در هنگام خرید دوربین است که حتماً باید در نظر گرفته شود. این عامل اساساً نحوه عملکرد دوربین شما در شرایط کم نور را معنا می کند. هرچه این عدد بیشتر باشد، به نور کمتری نیاز خواهید داشت.

تأثیر ISO روی نور تصویر

اگر قرار نیست بیرون بروید و از رویدادهای ورزشی یا حیات وحش عکس بگیرید، فریم در ثانیه (fps) نباید دغدغه اصلی شما باشد. نهایتاً در مبحث لیست قیمت دوربین عکاسی اگر می‌خواهید از عوامل مذکور عکسبرداری کنید، FPS بیشتر شانس گرفتن عکس‌هایی عالی و با کیفیت را افزایش می‌دهد.

حقایق و شایعات پیرامون مگاپیکسل

برخی افراد هستند که به دنبال مگاپیکسل‌های بیشتر رفته، در حالی که یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی اطلاعات زیادی را در اندازه ۳۰×۲۰ اینچ به ایشان می‌دهد. در برخی موارد، پیکسل های بیشتر ممکن است آسیب ببینند. در همین رابطه زمانی که نور محیط کم است، یک دوربین سنسور فول فریم با پیکسل‌های کمتر، مشکلات کمتری هم با نویز دیجیتال نسبت به یک دوربین سنسور کراپ با پیکسل‌های بیشتر دارد.

ارگونومی

ساختار بدن و دستان شما منحصر به شماست، پس حتی اگر صدها نفر نیز از یک دوربین تعریف کردند، تا آن را با دستان خود لمس نکردید نمی‌توانید به طور قطع از خوش دست بودن آن یا سازگاریش با فیزیک خود مطمئن شوید. در چنین شرایطی ما به عنوان فروشگاه تجهیزات عکاسی امکان بررسی حضوری این محصول را در شرایطی ویژه به شما می‌دهیم.

از سوی دیگر فراموش نکنید که قیمت یک دوربین را سازنده آن تعیین می‌کند و نه فروشگاه‌های عرضه کننده آن! پس چنانچه محصولی با قیمتی بمراتب ارزان‌تر از سایر جاها پیدا کردید یا این دو محصول یکی نیستند و یا نمونه ارزان‌تر دارای شبهه،نقص و ایراداتی می‌باشد.

لنزهای قابل تعویض

اگر تصمیم دارید دوربینی بخرید که بتوانید لنزهای آن را عوض کنید، با گستره‌ای از گزینه‌ها مواجه هستید. در همین رابطه لنزهای پرایم را داریم که فقط یک فاصله کانونی دارند. اعداد پایین‌تر مانند ۱۵ میلی‌متر، زاویه بازتری را پوشش می‌دهند و برای مناظر عالی است.

لنزهایی با عدد نزدیک به ۵۰ میلی‌متر «طبیعی» بوده و تصویری نظیر آنچه چشمان ما می بینند ثبت می‌نمایند. بیش از ۸۵ میلی‌متر «تله» در نظر گرفته می‌شود و مانند یک تلسکوپ سوژه‌های دور را نزدیک‌تر نشان می‌دهد. زمانی که می خواهید در فاصله ایمن از سوژه خود بمانید ( مثلاً گرفتن عکس از یک حیوان وحشی ) این نوع لنز انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

 بعد از پرایم، لنزهای زوم را داریم که در طول‌های مختلف عرضه می‌شوند. «پرایم‌ها» معمولاً کوچک‌تر، سبک‌تر و از نظر کیفیت دارای تصویری بهتر از «زوم‌ها» هستند، اما انعطاف‌پذیری این محصولات را به شما نمی‌دهند. لنز زوم به شما امکان انعطاف‌پذیری بیشتری می‌دهد، در حالی که حجم و وزن آن‌ها که برای جابجایی مهم است کمتر از نمونه‌های پرایم می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص پیشنهاد می‌کنم مطلب راهنمای خرید لنز دوربین را مطالعه فرمائید!

لزوم خرید یک لنز خوب و مناسب

در ادامه مبحث لیست قیمت دوربین عکاسی لنزهایی فقط برای دوربین‌های APC-S ساخته‌شده‌اند که روی دوربین‌های فول فریم کار نمیکنند. حال اینکه لنزهای فول فریم روی هر دو کار می کنند که معمولاً گران‌تر هستند. این جمله را فراموش نکنید! «شما یک دوربین می خرید، اما روی لنزها سرمایه‌گذاری می کنید». لنزها بیشتر از بدنه دوربین‌ها عمر می‌کنند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر فکر می‌کنید روزی قرار است یک دوربین فول فریم بخرید، پس فقط لنزهای فول فریم بخرید.

تثبیت‌کننده تصویر

این ویژگی که قدر آن را در نور کم خواهیم دانست، به کاهش لرزش دوربین کمک می کند. در هنگام مشاهده لیست قیمت دوربین‌ عکاسی به این عامل توجه کنید.

ویدئو

این روزها اکثر دوربین‌های دیجیتال به شما امکان فیلمبرداری می دهند. اگر فکر می‌کنید می‌خواهید ویدیوهای زیادی بگیرید، ابتدا کمی تحقیق کنید! چنانچه مایلید لحظات خاصی را ثبت کنید، باید در میان دوربین‌هایی ساخت ۵ سال اخیر گزینه‌هایی را بررسی نمایید.

عوامل دیگر

حالت‌های عکاسی

اکثر دوربین‌ها دارای تنظیمات مختلفی برای عکسبرداری هستند. به عنوان اصلی‌ترین این تنظیمات می‌توان به وجود حرف M برای حالت دستی،  A یا AV برای اولویت دیافراگم،  S یا SV برای اولویت سرعت شاتر،  P برای برنامه، AUTO که معمولاً با رنگ سبز نشان داده می‌شود برای حالت تمام اتوماتیک روی آن‌ها اشاره کرد.

همه این محصولات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به شما به عنوان یک عکاس امکان انتخاب سرعت شاتر و دیافراگم مورد استفاده برای عکس گرفتن را می دهند. اکثر دوربین‌های موجود در بازار دارای تنظیمات صحنه نیز هستند. این مورد مانند تنظیمات AUTO کاملاً خودکار است، اما به شما این امکان را می‌دهد تا به دوربین بگویید که از چه چیزی عکس می‌گیرید؛ مانند صحنه‌های ورزشی، کلوزآپ یا صحنه‌های دیگر. در این مود عکاسی دوربین با صحنه تنظیم می شود تا عکس‌های بهتری به شما بدهد.

RAW  در مقایسه با Jpeg

 Jpeg تقریباً برای نمایش در هر وسیله و به اشتراک‌گذاری در هر پلتفرمی قابل استفاده است. به عنوان مثال استفاده در شبکه های اجتماعی، ارسال ایمیل و چاپ! فرمت مذکور از نظر حجمی کوچکتر از تصاویر RAW  بوده و نیازی به انجام کاری برای تبدیل آنها (کانورت این تصاویر) نخواهید داشت. از طرف دیگر، RAW  باید توسط یک برنامه ویرایش عکس مانند Lightroom یا Photoshop پردازش شود. پس چه لزومی دارد با فرمت RAW عکاسی کنید؟

لیست قیمت دوربین عکاسی | مقایسه کیفیت RAW و Jpeg
لیست قیمت دوربین عکاسی | مقایسه کیفیت RAW و Jpeg

Jpeg یک عکس را فشرده‌میکند. اساساً از اطلاعاتی که رایانه فکر نمی‌کند به آن نیاز دارید خلاص می‌شود اما RAW  تمام داده‌های حسگر دوربین را نگه داشته و نشان می‌دهد. لازم به ذکر است این برتری در اماکنی با نور کم یا عکس‌های تاریک بیشتر خودنمایی می‌کند.

  Wifi و GPS  

Wifi در دوربین شما برای انتقال چند تصویر به تلفن همراهتان تعبیه شده است تا بتوانید بلافاصله آنها را به اشتراک بگذارید. در برخی از دوربین‌ها، این امکان وجود دارد تا با استفاده از گوشی خود به عنوان یک کنترل از راه دور عکس بگیرید. علاوه بر این، برخی از دوربین ها GPS  دار برچسب‌هایی از جایی که شما عکس گرفته اید قرار می دهند. اگرچه این ویژگی برای برخی جذاب است، اما حرفه‌ای ها به دلیل اینکه این ویژگی را هدر دهنده باتری خود می‌دانند از آن استفاده نمی‌نمایند یا دوربینی فاقد این ویژگی می‌خرند. لازم به ذکر است در صورتی که وجود اطلاعاتی مانند لوکیشن نیاز بود، گوشی موبایل با وای فای دوربین می‌توانند این کار را برای ما انجام دهند.

مقاومت در برابر تهدیدات جوی

دوربین و لنزها در انواع ضد آب و هوا، ضد آب، ضد گرد و غبار، و ضد یخ وجود دارند. لازم است بدانیم که مفاهیم «ضد آب و هوا» و «ضد آب» یکی نیستند! اگر می خواهید در هوایی بد یا مکان‌های پر گرد و غبار کار کنید، پولتان را برای دوربینی خرج نمایید که به خوبی مهر و موم شده‌باشد. این در حالیست که ضد آب یعنی زیر آب هم کار کرده یا حداقل در مواجه با آب (مثلاً اگر در رودخانه بیفتد) خراب نمی‌شود. دوربین‌های زیر آب دارای قاب‌هایی هستند که به کاربرشان اجازه می‌دهد مانند غواصان زیر آب بروند و به عکاسی بپردازند.

لیست قیمت دوربین

و اما لیست قیمت دوربین ! در ادامه لینک ورود به صفحه محصولات قرار دارد. شما می‌توانید با کلیک بر روی آن قیمت به روز دوربین‌های حرفه‌ای موجود در بازار ایران را مشاهده فرمایید!

مطالبی که خواندیم مهمترین عواملی بودند که باید پیش از خرید یک دوربین عکاسی به آن‌ها توجه کنیم. یادمان باشد چنانچه قدرت تشخیص و مقایسه این عوامل را نداشته باشیم قادر به تحلیل یک لیست قیمت دوربین نخواهیم بود. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم ضمن افزایش اطلاعات خود پیش از خرید این محصولات، با کارشناسانی که از خریدتان ذینفع نبوده و شما را به سمت ابتیاع دوربینی خاص سوق نمی‌دهند مشورت کنید.

در همین رابطه متخصصین ما در مجموعه سایا نگاه آماده ارائه این نوع مشاوره بوده‌ و بدین ترتیب به شما در خرید متناسب‌ترین دوربین با سطح توانایی، تجربه، انتظار و بودجه‌تان کمک خواهند کرد.

دسته بندی دوربین عکاسی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت